Sund syn på alkohol och droger..


För det första, i det förrförra inlägget presenterades inga argument, det du uttryckte var en tes. Det är bra att alla får ha sina åsikter, för då får alla kontra och presentera sina också.

 En person som är full kan också drabbas av snedfylla, sparkas slåss och skrika. En full person kan vara farlig. Mord och misshandel är till stor del orsakade av alkohol, och också olika samhällsproblem som förtidspension och sjukskrivning. Visst, alkohol kanske är mer utbrett och därför större orsak till dessa problem men det är desto mindre okej. Hasch beskrevs just som knark, hasch är något mindre rent än marijuana men ändå inte kemiskt. Hasch och marijuana kommer båda från cannabisbusken. I mitt förra inlägg tyckte jag att jag lyckades bevisa att cannabis inte kan klassas mer som drog än alkohol, så varför är då cannabis knark men inte alkohol är det? Det är väl samma sak som att påstå att alkohol inte är drog men marijuana är?

Personligen tror jag att marijuana och hasch kan vara en inkörsport till ett framtida drogmissbruk. Lika mycket tror jag att alkohol kan vara det, vilket också är bevisat. Allt detta handlar om våra invanda mönster, traditioner och upplevelser. Som sagt, alkohol är en anrik kulturell dryck, men det betyder inte att man behöver blunda för effekterna av den.

 Båda delarna är helt enkelt skit, och jag dricker ändå. Men jag förnekar inte att det jag håller på med är dåligt, det är dit jag vill komma.


Y


P.S Jag orkar inte heller ta reda på massa fakta så jag använder mig av den fakta som finns i mitt huvud efter alla gånger jag hört diskussioner och läst artiklar om alkohol och droger, samt av självklara mönster och iakttagelser.


Kommentarer
Postat av: A

Vem tycker att alkohol är bra egentligen? Menar bara att det inte är lika farligt i jämförelse till andra droger och att det är så accepterat så det skulle vara svårt att undvika det.

2008-11-04 @ 07:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0