Svårt ämne, men ett försök till svar.

Jo, alkohol är väl också på sätt och vis en drog. Jag tänkte lägga till i mitt förra inlägg att jag sa emot mig argument lite, men skrivkrampen slog till.
     Jag antar att jag har mer "förståelse" för alkohol än vad jag har för knark, och med knark menar jag kokain, LSD, Hasch mm. Vad det beror på vet jag inte, men min åsikt är att en person som tagit knark är svårare att läsa än en full person, helt plötsligt vid en snedtändning får dom ett utbrott och man vet inte vad som kan hända.
Själv skulle jag aldrig ta droger för att jag inte skulle vilja förlora kontrollen helt. Nu säger ni väl att hur kan jag veta att det inte är precis som vid berusning av alkohol. Det kan jag inte, och ska jag vara ärlig vill jag inte heller veta.  
   Det kan även vara så att om nu mina föräldrar dragit en lina kokain till sillen på midsommar istället för att ta en snaps så hade jag kanske varit vänligare inställd till det. Jag kanske är oldfashion, men knark förknippar jag med skumma typer med osäker vardag.
Samtidigt har jag en bild av att det är enklare och farligare att fastna i ett drogberoende än att bli alkoholist. Om det stämmer eller inte har jag ingen koll på, men så tänker jag. Ni är självklart välkommna att ha era egna åsikter, det är vi alla.
Jag önskar också att jag kunde förklara eller sätta ord på mina teorier/argument/åsikter på ett bättre sätt, men det är svårt. Jag ger upp. Tyck vad ni tycker, ta reda på faktan jag varken vet eller orkar leta reda på och skaffa er en sund syn på både droger och alkohol.
Det enda jag vet är att jag inte gillar knark...

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0